Leveringsvoorwaarden
1.
Omschrijving gebruikte begrippen
1.1 ComputerWerken: eenmanszaak met beperkte aansprakelijkheid,
die onder 1.5 genoemde diensten levert. ComputerWerken is gevestigd
in Amsterdam en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel Amsterdam onder
nummer 343 096 33.
1.2 Uitvoerder: de medewerker van ComputerWerken die de diensten
verricht.
1.3 Klant: natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie ComputerWerken
krachtens enige overeenkomst de diensten levert.
1.4 Apparatuur: het apparaat of onderdeel ervan dat de uitvoerder in opdracht
van de klant installeert, onderhoudt, repareert en/of uitbreidt. Hiertoe
behoren ook onderdelen die volgens ComputerWerken met het apparaat
of het onderdeel van het apparaat samenhangen.
1.5 Diensten: alle dienstverlening van ComputerWerken, te weten
het geven van (aankoop)advies, het installeren van apparatuur (computers,
servers, tablets, smartphones en randapparatuur), het installeren van software, het aansluiten
van netwerken, het onderhouden van de apparatuur, het oplossen van storingen
in de apparatuur (ter plaatse, op afstand via het internet of via de telefoon),
het repareren van de apparatuur of een combinatie van voorgenoemde werkzaamheden.
1.6 Jaarcontract: dit betreft (1) het jaarcontract preventief computeronderhoud dat ComputerWerken aanbiedt voor het onderhoud van een of meer computers en/of een server op jaarbasis, en (2) het jaarcontract computer- en smartphonesupport, dat het preventief computeronderhoud uitbreidt met installatie en probleemvrij houden van de smartphone. De smartphonesupport wordt niet als losstaande dienst aangeboden, maar alleen als onderdeel van een jaarcontract. De support bestaat uitsluitend uit softwarematige ondersteuning. Reparaties aan het toestel zelf zijn niet in het contract inbegrepen.
1.7 Adres: woon- of bedrijfsadres van de klant.
1.8 Afspraaktijd: tijdstip waarop de levering van diensten op het adres
van de klant zal plaatsvinden.
2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle door ComputerWerken
met de klant te sluiten overeenkomsten en de daaruit voortvloeiende verbintenissen.
2.2 Van deze voorwaarden afwijkende afspraken of bedingen zijn slechts
van toepassing indien partijen dit expliciet schriftelijk zijn overeengekomen.
2.3 Als een bepaling uit deze algemene voorwaarden in strijd is met een
bepaling uit de gesloten overeenkomst geldt dat wat in de overeenkomst
is bepaald.
2.4 Indien enige bepaling uit deze algemene voorwaarden nietig is of wordt
vernietigd, dan zullen partijen in overleg treden om nieuwe bepalingen
overeen te komen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen,
die zo veel mogelijk overeenkomen met het doel en de strekking van de
nietige of vernietigde bepalingen.
2.5 ComputerWerken wijst hierbij de eventuele toepasselijkheid
van door de klant gehanteerde algemene voorwaarden uitdrukkelijk van de
hand.
3. Verplichtingen van ComputerWerken
3.1 ComputerWerken zal zich zo veel als redelijkerwijs mogelijk
is inspannen om de overeengekomen diensten naar behoren te verrichten.
Vanwege de aard van de te verlenen diensten kan ComputerWerken
niet garanderen dat deze steeds tot het gewenste resultaat zullen leiden.
3.2 ComputerWerken zal bij de uitvoering van de diensten handelen
zoals een redelijk bekwaam en redelijk handelend vakgenoot zou handelen.
3.3 Indien voor het succesvol verrichten van de diensten meer of andere
werkzaamheden nodig zijn dan eerder aan de klant gemeld, zal ComputerWerken
de klant hierover zo snel mogelijk informeren. Voor zover mogelijk zal
ComputerWerken daarbij tevens een raming maken van de verwachte
meerkosten.
3.4 ComputerWerken verplicht zich om klanten vier weken vóór
het aflopen van hun jaarcontract per e-mail te herinneren aan de automatische
verlenging van hun contract. Hiermee geeft ComputerWerken de klant
vier weken de mogelijkheid om het contract vóór de aanvang
van de nieuwe contractsperiode op te zeggen.
4. Verplichtingen van de klant
4.1 De klant staat er voor in dat de apparatuur ten behoeve waarvan de
diensten worden verleend aan hem in eigendom toebehoort en dat voor het
gebruik van de software de benodigde licenties zijn verkregen.
4.2 Indien de diensten aan het adres worden verleend, zorgt de klant ervoor
dat de uitvoerder op het afgesproken tijdstip toegang heeft tot het adres
en dat de apparatuur goed bereikbaar en toegankelijk is voor de uitvoerder.
De uitvoerder heeft toestemming om voor het verrichten van de werkzaamheden
gebruik te maken van de stroomaansluiting en de internetverbinding van
de klant.
4.3 De klant dient te zorgen voor een werkomgeving die voldoet aan de
ARBO-eisen.
4.4 Voor zover het voor het verrichten van de diensten noodzakelijk is
bestanden op de apparatuur te kopiëren, te configureren, aan te passen
of te wijzigen, verleent de klant de uitvoerder daarvoor toestemming.
4.5 Wenst de klant geen gebruik te maken van de diensten, dan zal de klant
dit ten minste zes uur vóór het afgesproken tijdstip waarop
de diensten zouden worden verricht telefonisch aan ComputerWerken
melden.
4.6 Eventuele klachten over de verleende diensten dient de klant zo snel
mogelijk – en in elk geval binnen 21 dagen nadat hij het probleem
heeft ontdekt of had behoren te ontdekken – te melden bij ComputerWerken.
ComputerWerken is niet verplicht om klachten die na deze termijn
zijn ontvangen, in behandeling te nemen.
4.7 Facturen van ComputerWerken dienen door de klant binnen dertig
dagen na dagtekening te worden betaald. Zie ook onder punt 6 (Betaling).
4.8 Klanten met een jaarcontract die geen nieuwe contractsperiode willen
aangaan, zijn verplicht om hun contract vóór de datum waarop
de nieuwe contractsperiode ingaat op te zeggen. Is dat niet het geval,
dan wordt het contract automatisch met een jaar verlengd.
5. Uitvoering van de diensten
5.1 Diensten die door ComputerWerken op afstand kunnen worden verricht,
zullen op afstand worden verricht. Diensten die in de werkplaats van ComputerWerken
moeten worden verricht, zullen daar worden verricht. Alle overige diensten
geschieden op het adres van de klant.
5.2 ComputerWerken streeft ernaar de opgegeven afspraaktijd stipt
na te komen. De afspraaktijd geldt echter bij benadering. Kan de afspraaktijd
niet gehaald worden, dan zal ComputerWerken dit melden bij de klant
en in onderling overleg een nieuwe afspraaktijd vaststellen. Wordt de
nieuwe afspraaktijd met meer dan twee uren overschreden zonder dat de
klant hiervan ten minste zes uren van tevoren in kennis is gesteld, dan
heeft de klant het recht de overeenkomst te ontbinden.
5.3 Kan de uitvoerder de overeengekomen diensten niet uitvoeren vanwege
een door de klant gecreëerd beletsel, dan is ComputerWerken
bevoegd de overeenkomst te ontbinden.
5.4 Het vorige artikel laat de betalingsverplichting van de klant onverlet,
tenzij de klant gebruik heeft gemaakt van de in 4.5 genoemde mogelijkheid.
ComputerWerken zal de klant ten minste het geldende tarief van
één uur in rekening brengen en, voor zover van toepassing,
de onkosten (voorrijkosten, opslag- en leveringskosten) of de verliezen
voortvloeiend uit de onmogelijkheid de diensten te verlenen.
6. Betaling
6.1 De door ComputerWerken aan de klant gezonden of overhandigde
facturen dienen uiterlijk binnen 21 dagen na de factuurdatum te zijn voldaan,
zonder enig recht op compensatie. Indien voor de betaling van de facturen
van ComputerWerken een automatische incasso is verstrekt, dient
de klant ervoor te zorgen dat op de rekening voldoende saldo aanwezig
is om de incasso te laten slagen. Het valt onder de verantwoordelijkheid
van de klant dat de automatische incasso slaagt. Mislukt de incasso of
laat de klant het automatisch geïncasseerde bedrag storneren, dan
is de klant gehouden op andere wijze tijdig de betaling te doen.
6.2 Blijft betaling binnen de betalingstermijn uit, dan verkeert de klant
na het verstrijken van de betalingstermijn zonder nadere ingebrekestelling
in verzuim. ComputerWerken is gerechtigd de wettelijke (handels)rente
in rekening te brengen over het openstaande factuurbedrag gedurende de
tijd dat de klant in verzuim verkeert. Voorts is ComputerWerken
gerechtigd de door haar gemaakte werkelijke kosten ter verkrijging van
betaling in of buiten rechte (zoals kosten van een incassobureau, deurwaarder
of advocaat) aan de klant door te berekenen. Deze kosten bedragen in elk
geval 15% van het openstaande bedrag, met een minimum van € 100,-.
7. Overmacht
7.1 In geval van overmacht aan haar zijde is ComputerWerken niet
gehouden de verbintenissen uit de overeenkomst na te komen.
7.2 Onder overmacht wordt verstaan iedere van de wil van ComputerWerken
onafhankelijke en buiten de invloedssfeer van ComputerWerken gelegen
omstandigheid, die de nakoming van de overeenkomst blijvend of tijdelijk
verhindert.
7.3 Onder overmacht wordt in elk geval verstaan: werkstaking, bedrijfsbezetting,
overheidsmaatregelen, stroomstoringen, meer dan gebruikelijke vertragingen
in het verkeer en ziekte van epidemiologische aard van de uitvoerder.
7.4 Zodra zich een overmachttoestand voordoet als bedoeld in dit artikel,
zal ComputerWerken dit aan de klant melden. Indien de overmachttoestand
langer dan dertig dagen duurt, of zodra duidelijk is dat de overmachttoestand
langer dan dertig dagen zal duren, zijn partijen gerechtigd de overeenkomst
te ontbinden.
8. Aansprakelijkheid
8.1 Hoewel ComputerWerken zich inspant de diensten altijd naar
behoren te verlenen, kan zij echter niet uitsluiten dat door of bij de
verleende diensten schade ontstaat. Tenzij de schade is ontstaan als gevolg
van opzet of grove schuld van ComputerWerken en/of haar uitvoerders,
is ComputerWerken niet aansprakelijk voor enige schade hoe ook
genaamd.
8.2 Indien ComputerWerken aansprakelijk is voor opgetreden schade,
dan zal de aansprakelijkheid beperkt zijn tot een bedrag van maximaal
driemaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de
order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
8.3 Onverminderd het bepaalde in artikel 4.6 vervalt het recht op schadevergoeding
indien de vordering niet binnen een jaar na het ontstaan van de schade
schriftelijk aan ComputerWerken kenbaar is gemaakt.
8.4 ComputerWerken is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade,
daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en
schade door bedrijfsstagnatie of andersoortige stagnatie.
8.5 ComputerWerken kan niet aansprakelijk worden gehouden voor
mededelingen of adviezen van derden over de diensten van ComputerWerken.
9. Gegevens van de klant
9.1 ComputerWerken zal de gegevens van de klant verwerken en bewaren
in overeenstemming met de geldende privacywetgeving.
9.2 Wanneer de klant er schriftelijk om verzoekt, zal ComputerWerken
hem een overzicht verstrekken van de gegevens over hem die door ComputerWerken
zijn verwerkt en opgeslagen.
10. Geschillen
Nederlands recht is van toepassing op alle met ComputerWerken gesloten
overeenkomsten. Indien bij een geschil partijen niet tot een oplossing
kunnen komen, zal dit geschil uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde
rechter in het arrondissement Amsterdam, tenzij ComputerWerken
ervoor kiest de zaak aan de anderszins volgens de wet bevoegde rechter
voor te leggen.